‘De door Kersten ontwikkelde webshop is ruim een jaar live en inmiddels in gebruik bij diverse zorginstellingen. Een groot voordeel is het gebruiksgemak. Daarnaast worden ook de optie tot maatwerk en een koppeling met het eigen inkoopsysteem als grote voordelen genoemd. Cindy Meulmeester, Coördinator Centraal Meldpunt bij Koraal, werkt sinds een tijdje met de webshop. ‘De webshop is zo gebruiksvriendelijk dat er geen verdere instructie nodig is. Wij maken gebruik van een assortiment op maat, maar het idee dat we de webshop kunnen uitbreiden met (een deel van) Kerstens basisassortiment is prettig. Als ik een cijfer zou moeten geven, zou ik voor een 10 gaan.’

Gebruikersgemak staat voorop   
‘Een assortiment op maat overzichtelijk bij elkaar op één plek zorgt ervoor dat bestellingen snel gedaan kunnen worden. Maarten Beijes, Innovatie & Business Development Specialist bij Kersten: ‘Somige webshopklanten moesten voorheen voor elke aanschaf een offerte opvragen; tot de aanvraag van bestek en borden aan toe. Die offerte moest vervolgens intern worden goedgekeurd en daarna besteld. Nu mogen diezelfde medewerkers in de webshop de ‘goedgekeurde’ hulpmiddelen direct bestellen. Dat scheelt veel tijd. Ook heeft de webshop als belangrijk ander voordeel dat er meer grip op het hulpmiddelenbestand ontstaat. Als hulpmiddelen door veel verschillende medewerkers via allerlei kanalen worden opgevraagd en aangeschaft, ontstaat wildgroei en is het overzicht vaak ver te zoeken. Door het toepassen van dezelfde hulpmiddelen op alle locaties van een instelling is bovendien minder gebruikersuitleg en instructie nodig. Ook dat scheelt medewerkers tijd.’ 

Maatwerk dat aansluit bij de werkvloer 
De webshop is in te richten met een uitgebreid basisassortiment met veel voorkomende hulpmmiddelen als ADL-hulpmiddelen, hooglaagbedden en douchekrukken. Veel organisaties kiezen er echter voor om het assortiment op maat in te richten. Het aanbod is bovendien op ieder moment aan te passen. Flexibel, makkelijk en altijd passend bij de behoeftes van zorgprofessionals en cliënten.

Handige koppeling met eigen inkoopsysteem 
Zo’n 70% van de klanten die met de Kersten-webshop werkt, heeft een koppeling met hun inkoopsysteem. Dit betekent dat je bij bestellingen terug wordt geleid naar het eigen inkoopsysteem van waaruit een inkooporder met de geselecteerde artikelen wordt aangemaakt. Die inkooporder wordt vervolgens aan Kersten verzonden. ‘Veel van onze klanten zijn bezig om meer grip en inzicht te krijgen op hun operatie door hun eigen systemen te optimaliseren of om een nieuw systemen in te richten,’ licht Maarten toe. ‘Het koppelen van onze webshop met hun systeem sluit perfect aan bij die doelstelling. Bovendien ontstaan er door zo’n koppeling nog meer voordelen: alle toegewezen gebruikers kunnen eenvoudig inloggen, je kan zelf inrichten wie tot welk bedrag mag bestellen, alle bestellingen zijn in beeld, gekoppeld aan de juiste kostenplaatsen, en je ontvangt nooit meer onverwachte facturen: het factuurbedrag is bij het bestellen al duidelijk. We zijn op dit moment aan het kijken hoe we het assortiment op een nog overzichtelijkere manier kunnen presenteren. We willen de gebruikers ontzorgen en het hen zo gemakkelijk mogelijk maken. Dat is waar het ons uiteindelijk om te doen is.’

Meer weten? 
Wil je meer weten over de mogelijkheden en een demo inplannen? Neem dan contact op met je Kersten-accountmanager.