Wmo hulpmiddelen in Kop van Noord-Holland

In de regio Kop van Noord-Holland (de gemeenten Den Helder, Hollands Kroon, Schagen en Texel) is Kersten Hulpmiddelen de Wmo hulpmiddelenleverancier. Samen komen we altijd tot een oplossing die past bij uw situatie. Heeft u een vraag? Bel ons gerust.

 

Wmo hulpmiddelen in Kop van Noord-Holland

Wmo hulpmiddelen aanvragen in Kop van Noord-Holland

Het aanvragen van een Wmo hulpmiddel start met een melding bij de gemeente. Als de gemeente instemt met uw verzoek voor een hulpmiddel vanuit de Wmo, gaat ons team van de vestiging Kop van Noord-Holland direct voor u aan de slag. Onze klantenservice neemt contact met u op om alles rondom het hulpmiddel door te spreken. Als het nodig is om vooraf een hulpmiddel te passen, komt onze adviseur gewoon bij u thuis.

Vestiging Kop van Noord-Holland

Poel 5
1713 GL Obdam
T. 088-000 9450 (24/7 bereikbaar)
E. wmoKvNH@kerstenhulpmiddelen.nl

Waarom kiezen voor Kersten Hulpmiddelen?

Bij Kersten Hulpmiddelen draait het om mensen. Welke fysieke beperking iemand ook heeft, bij Kersten Hulpmiddelen willen we mensen vooruit helpen, hun wereld vergroten en het leven iets gemakkelijker maken. Voor uw gemeente zijn wij leverancier van Wmo hulpmiddelen, maar bij ons vindt u ook een breed aanbod van hulpmiddelen die u kunt lenen, huren of kopen. Dankzij onze samenwerking met alle zorgverzekeraars kan iedereen die een hulpmiddel nodig heeft altijd bij ons terecht.

Een hulpmiddel via de gemeente aanvragen.
Zo werkt het!

Ontdek hoe wij u stap voor stap begeleiden met persoonlijk advies en maatwerkoplossingen, zodat zorg voor iedereen toegankelijk wordt.

Met uw hulpvraag naar de gemeente…

1

Mobiliteitshulpvraag

Begin met het identificeren van uw behoeften. Eenzorgprofessional kan hierbij adviseren om de beste oplossing te vinden.

2

Melding maken

U zoekt contact met de gemeente waar u woont en maakt melding voor behoefte aan ondersteuning.

3

In gesprek

Samen met de Wmo consulent of gebiedsmedewerker worden met u de mogelijkheden besproken.

4

Het besluit

Uw aanvraag wordt verwerkt. U ontvangt van de gemeente een besluit over toekenning.

…via een hulpmiddelenleverancier…

5

De keuze voor hulpmiddelenleverancier

U kunt kiezen uit leveranciers waar uw gemeente een contract mee heeft.

6

Aanvraag bij hulpmiddelenleverancier

De gemeente verstrekt aan de hulpmiddelenleverancier de opdracht voor het leveren van het hulpmiddel.

7

Eerste contact

Uw hulpmiddelenleverancier neemt contact met u op om de aanvraag met u (en eventueel uw mantelzorger of ergotherapeut) door te nemen.

8

Een passing

De situatie vraagt om meer informatie. Er komt een adviseur bij u aan huis voor een passing.

…naar een passende oplossing!

9

Keuze voor hulpmiddel

Alles is duidelijk. Er is voldoende informatie om het hulpmiddel te bepalen.

10

Thuis geleverd

Het hulpmiddel wordt op afspraak geleverd. Klopt alles? Dan kan het hulpmiddel direct worden gebruikt. Vraagt de praktijk om aanpassingen of toch een ander hulpmiddel? Dan wordt dat in gang gezet.

11

Veilig op pad

Bij de levering krijgt u uitleg en duidelijke instructie en kunt u vertrouwen op een deskundige monteur voor reparaties onderweg of thuis.

12

Wijziging?

Verandert er iets in uw situatie? Geef het door aan uw hulpmiddelenleverancier en uw gemeente.

 

Vragen, reparaties of andere zaken?

Neem contact op met uw hulpmiddelen-leverancier

Neem contact op

Een hulpmiddel via de gemeente aanvragen.
Zo werkt het!

Ontdek hoe wij u stap voor stap begeleiden met persoonlijk advies en maatwerkoplossingen, zodat zorg voor iedereen toegankelijk wordt.

Met uw hulpvraag naar de gemeente…

Begin met het identificeren van uw behoeften. Eenzorgprofessional kan hierbij adviseren om de beste oplossing te vinden.

U zoekt contact met de gemeente waar u woont en maakt melding voor behoefte aan ondersteuning.

Samen met de Wmo consulent of gebiedsmedewerker worden met u de mogelijkheden besproken.

Uw aanvraag wordt verwerkt. U ontvangt van de gemeente een besluit over toekenning.

…via een hulpmiddelenleverancier…

U kunt kiezen uit leveranciers waar uw gemeente een contract mee heeft.

De gemeente verstrekt aan de hulpmiddelenleverancier de opdracht voor het leveren van het hulpmiddel.

Uw hulpmiddelenleverancier neemt contact met u op om de aanvraag met u (en eventueel uw mantelzorger of ergotherapeut) door te nemen.

De situatie vraagt om meer informatie. Er komt een adviseur bij u aan huis voor een passing.

…naar een passende oplossing!

Alles is duidelijk. Er is voldoende informatie om het hulpmiddel te bepalen.

Het hulpmiddel wordt op afspraak geleverd. Klopt alles? Dan kan het hulpmiddel direct worden gebruikt. Vraagt de praktijk om aanpassingen of toch een ander hulpmiddel? Dan wordt dat in gang gezet.

Bij de levering krijgt u uitleg en duidelijke instructie en kunt u vertrouwen op een deskundige monteur voor reparaties onderweg of thuis.

Verandert er iets in uw situatie? Geef het door aan uw hulpmiddelenleverancier en uw gemeente.

Vragen, reparaties of andere zaken?

Neem contact op met uw hulpmiddelen-leverancier

Neem contact op

Veelgestelde vragen

De Wmo, oftewel de Wet maatschappelijke ondersteuning, is een regeling waarmee gemeenten mensen met een beperking, chronische ziekte of ouderen die thuis wonen, ondersteunen. Het doel is om hen te helpen zo lang mogelijk zelfstandig thuis te blijven wonen en volwaardig deel te nemen aan de samenleving.

Mensen die door ouderdom, handicap of langdurige ziekte hulp nodig hebben en daardoor niet zelfstandig kunnen functioneren, kunnen aanspraak maken op ondersteuning vanuit de Wmo. Neem contact op met uw gemeente voor meer informatie over de mogelijkheden.

Hulp en ondersteuning vanuit de Wmo vraagt u aan via het Wmo-loket van uw gemeente. Een Wmo-consulent zal dan contact met u opnemen om uw situatie te bespreken en vast te stellen welke hulp u nodig heeft. Op basis van dit gesprek bepaalt de gemeente welke ondersteuning u kunt krijgen.

De Wmo biedt diverse voorzieningen, zoals hulpmiddelen voor in en om het huis. Denk bijvoorbeeld aan mobiliteitshulpmiddelen zoals een (elektrische) rolstoel, driewielfiets, scootmobiel, tillift of verrijdbare douche- of toiletstoel.

Gemeenten kunnen inwoners vanaf 18 jaar vragen om een eigen bijdrage te betalen voor ondersteuning uit de Wmo, zoals huishoudelijke hulp en andere voorzieningen. De eigen bijdrage is momenteel maximaal €20,60 per maand. Informeer bij uw gemeente naar de hoogte van de bijdrage die u moet betalen. De gemeente mag geen eigen bijdrage vragen voor rolstoelen.

Zodra we de aanvraag voor het hulpmiddel van uw gemeente hebben ontvangen, nemen we binnen 48 uur contact met u op. Als het hulpmiddel op voorraad is, wordt het snel geleverd. Als het hulpmiddel op maat gemaakt of besteld moet worden, kan dit langer duren. Als dit het geval is, informeren we u hierover. Neem gerust contact op voor meer informatie over de voortgang van uw aanvraag.

Hulp nodig bij uw aanvraag in Kop van Noord-Holland?

Heeft u een vraag? Neem dan contact met ons op via telefoonnummer 088-000 9450 of stuur een e-mail.

Stuur een e-mail