logo-kersten
 

Kersten wint Wmo aanbesteding Breda

Wij faciliteren ook na 1 juni in mobiliteit en zelfredzaamheid

Roermond – Kersten Hulpmiddelen blijft ook na 1 juni de levering en het onderhoud van hulpmiddelen verzorgen voor de gemeente Breda. Het betreft hulpmiddelen die worden verstrekt in het kader van de Wmo (Wet maatschappelijke ondersteuning). Het contract werd na een Europese gemeenschappelijke aanbesteding gegund aan Kersten Hulpmiddelen als één van de twee hulpmiddelenleveranciers. Gelukkig waren we al bekend met deze parel van het zuiden!

Kersten Hulpmiddelen was ook in de voorgaande periode actief in de gemeente Breda voor de levering en het onderhoud van hulpmiddelen in het kader van de Wmo. Hierbij kan worden gedacht aan bijvoorbeeld een scootmobiel, een rolstoel, een driewielfiets of een tillift. Dat de dienstverlening positief is ervaren blijkt uit het feit dat we ook deze nieuwe aanbesteding hebben mogen winnen. “Ik ben enorm trots dat er door de Gemeente Breda wederom voor Kersten Hulpmiddelen is gekozen. Ons team gaat er uiteraard alles aan doen om de inwoners van Breda de best mogelijke service te blijven geven. Daar heb ik alle vertrouwen in”, aldus Bas Alberts, CEO Kersten Hulpmiddelen.

Voor inwoners verandert er niks
Voor inwoners die momenteel gebruik maken van een hulpmiddel vanuit de Wmo verandert er niks. Ze behouden hun huidige hulpmiddel en onderhoud en service blijft bij de huidige leverancier. Nieuwe aanvragen verlopen op een gelijke wijze als voorheen, waarbij klanten nu ook zelf actief voor Kersten Hulpmiddelen kunnen kiezen. En uiteraard komen onze monteurs ook na 1 juni gewoon aan huis voor reparatie en onderhoud.

Aandacht voor de mens achter het hulpmiddel
Kersten Hulpmiddelen is een landelijke speler binnen de hulpmiddelenbranche en levert zowel hulpmiddelen aan zorginstellingen, als rechtstreeks aan gebruikers via uitleenpunten of op basis van de Wmo aan inwoners van een gemeente. Naast het leveren van hulpmiddelen, staat Kersten ook bekend als een zeer inclusieve organisatie. Meer dan 10% van de medewerkers bij Kersten heeft een afstand tot de arbeidsmarkt en er wordt standaard gewerkt vanuit het circulariteitsprincipe. MVO zit dan ook diep in het DNA en de werkwijze van de organisatie verankerd. Maar het meest belangrijk blijft natuurlijk de klant. “Bij alles wat we doen kijken we altijd naar de mens achter het hulpmiddel. Daar kan je het verschil maken, dus dat gaan we dan ook doen!” aldus Dennis Oosterhuis, vestigingsmanager bij Kersten Hulpmiddelen die de gemeente Breda onder zijn hoede heeft.