Reiniging van hulpmiddelen
logo-kersten
 

“Uw hulpmiddelen ook weer schoon en als nieuw?”

“Na een nacht werken is het resultaat zeker een compliment waard: een hele rij glimmende en schone rolstoelen. Ze zien er weer uit als nieuw. Zonder overlast voor de cliënten, die heerlijk hebben geslapen. Zonder verstoring van het zorgproces voor uw medewerkers. Dat is het resultaat van reiniging op locatie, een nieuwe dienstverlening van Kersten”, aldus Maarten Beijes, product specialist bij Kersten. Maarten is nauw betrokken bij het uitrollen van deze nieuwe service. “We hebben inmiddels met succes een pilot gedaan bij een grote zorginstelling. De reacties zijn zeer positief”.

Herkent u deze knelpunten bij reiniging?

“Volkomen vanzelfsprekend, een schone rolstoel of ander zorghulpmiddel. Hygiëne staat bij alle zorginstellingen hoog op de agenda. De alledaagse praktijk blijkt echter vaak weerbarstig. Goede reiniging kent talloze knelpunten. U herkent ze vast wel: tijdgebrek, geen goede schoonmaakmiddelen, steeds meer rolstoelen, toename van verontreiniging. Met reiniging op locatie bieden wij een structurele oplossing. Vervuilde hulpmiddelen binnen uw instelling weer schoon en hygiënisch zonder overlast.”

Reiniging van hulpmiddelenHoe werkt reiniging op locatie?

“Met de mobiele reiniging ontzorgen wij instellingen volledig. Wij hebben hiervoor een strategische samenwerking met Rolstoelreiniging Nederland. Wij komen met een mobiele unit met professionele reinigingsmachine. Een paar minuten in de machine en de middelen zijn grondig schoon. Alle elektrische voorzieningen reinigen wij met handapparatuur. Net als de kussens en rugleuningen van rolstoelen. Die demonteren wij, maken wij schoon en monteren wij weer. Tijdens een avond/nachtsessie kunnen wij ruim 40 hulpmiddelen reinigen. ‘s Ochtends staat alles klaar. Wij ruimen de locatie netjes op. De zorgmedewerkers en cliënten starten de dag met schone rolstoelen en hulpmiddelen. Hoe mooi is dat. Overigens kunnen wij deze service ook overdag uitvoeren als dat beter in de planning past.”

Meer dan alleen reiniging

“U heeft ook profijt van een extra service. Tijdens de reiniging voeren wij een technische controle en inspectie uit van de hulpmiddelen. Kleine reparaties nemen wij meteen mee, zodat de bewoner ’s ochtends niet alleen een schoon middel heeft, maar het ook technisch weer in orde is. Dat voorkomt voor u weer extra planning en werkzaamheden. Als wij constateren dat er grotere reparaties noodzakelijk zijn, plannen wij deze op korte termijn in.”

Pluspunten van reiniging op locatie

“Wat kunt u verwachten als u mobiele reiniging inzet voor de hulpmiddelen op uw locatie. Ik zet de pluspunten voor u op een rijtje:

  1. Grip op hygiëne: door een verbetering van de hygiëne draagt u bij aan preventie van ziektes.
  2. Geen verstoring: uw dagelijkse zorgproces wordt niet verstoord, uw medewerkers focussen volledig op hun zorgtaak.
  3. Minder belasting: uw medewerkers worden niet belast met schoonmaken.
  4. Geen hinder voor cliënten: uw bewoners genieten van een schoon hulpmiddel.
  5. Mooie uitstraling: cliënten, familieleden en medewerkers, voor iedereen prettig als de hulpmiddelen grondig schoon zijn.
  6. Kostenbesparing: u hoeft de hulpmiddelen niet meer weg te brengen of te laten ophalen voor reiniging, dus minder logistieke kosten.
  7. Gemak door volledige ontzorging: wij verzorgen het hele proces inclusief klein onderhoud. Nog meer gebruiksgemak.”

Interesse?

 Heeft u interesse in reiniging op locatie? Wij willen graag bij uw zorginstelling een pilotproject doen en u overtuigen van de voordelen. Neem contact met me op voor een afspraak.”

Bel 0475-348348 of mail: maartenbeijes@kerstenhulpmiddelen.nl.

Mei 2018