logo-kersten
 

Hulpmiddelenspecialist

Publicatiedatum: 19/08/2019

Wij zijn op zoek naar:
Functie: Hulpmiddelenspecialist
Fulltime/parttime: Fulltime – 38 uur
Regio: Oude IJsselstreek (standplaats Heteren)

Bedrijfsinformatie:
Kersten Hulpmiddelenspecialist is gespecialiseerd in het adviseren, leveren en onderhouden van hulpmiddelen aan particulieren , gemeenten (WMO), zorginstellingen, zorgkantoren en zorgverzekeraars. We onderscheiden ons door de klant centraal te stellen, waarbij passie en cliëntbeleving centraal staan bij onze ervaren en betrokken medewerkers. Wij willen dat onze cliënten de zorg krijgen die ze mogen verwachten. Bovendien vervult Kersten een voortrekkersrol op het gebied van het herverstrekken van revalidatiehulpmiddelen. Kwaliteit, veiligheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid staan hierbij hoog in het vaandel. Kersten heeft circa 280 medewerkers met vestigingen in Heteren, Almelo, Nijkerk en hoofdkantoor in Roermond. Ter versterking en uitbreiding van ons team zijn wij op zoek naar een Hulpmiddelenspecialist.

Bedrijfscultuur
Ons belangrijkste cultuurkenmerk, is de passie voor het vak die door alle medewerkers wordt gedeeld. Van de marketing medewerker, tot de monteur, en van de directie tot de administratief medewerker: werken bij Kersten betekent werken voor mensen in Nederland die nét dat extra beetje zorg nodig hebben. De clientbeleving staat dus echt bij iedere medewerker centraal. Passie voor het vak is dus overduidelijk aanwezig. Er heerst een informele werksfeer, waarbij collega’s op een hele prettige manier met elkaar om gaan!

Doel van de functie:
De Hulpmiddelenspecialist is verantwoordelijk voor het passen, aanpassen en verkopen van standaard en op maat gemaakte (mobiliteits)hulpmiddelen. Daarbij geeft de Hulpmiddelenspecialist gericht advies aan cliënten en indiceerders cq. consulenten over de variëteit, functionele mogelijkheden en gebruik van diverse hulpmiddelen binnen het aangewezen marktsegment.

Werkzaamheden/functieprofiel:
Als Hulpmiddelenspecialist

  • Stel je functionele/cognitieve beperkingen en het programma van eisen van de cliënt vast; Dit doe je op basis van het ziektebeeld en bijbehorend te verwachten ziekteverloop – al dan niet in overleg met de indiceerder/consulent;
  • bepaal je de functie-eisen en maatvoering van het hulpmiddelen en breng je een passingsadvies uit; op basis van de passing werk je een pasformulier uit ten behoeve van een volledige en juiste vastlegging van specificaties van het geadviseerde hulpmiddel;
  • stel je oplossingen voor bij klachten en problemen ter vermindering van de functionele beperkingen;
  • bedenk je (eenvoudige) technische aanpassingen voor functionele problemen en maakt – indien nodig – bij complexe aanpassingen technische schetsen;
  • overleg je bij complexe aanvragen met het zorgkantoor danwel gemeente over het al dan niet toekenning van het hulpmiddel;
  • bewaak je de voortgang van de order en schakelt indien nodig tijdig met belang-hebbenden;
  • draag je met enige frequentie zorg voor controle op geschiktheid van het aangeboden hulpmiddel.

Competentieprofiel:
We zijn op zoek naar een flexibele, zelfstandige en klantgerichte Hulpmiddelenspecialist. Beperkingen van de cliënt breng je snel en correct in kaart en mede door je analytische en probleemoplossend vermogen ben je in staat om een passend advies te geven. Aangezien je fungeert als eerste aanspreekpunt voor cliënten en indiceerders, beschik je over uitstekende sociale en communicatieve vaardigheden.

Opleidingsniveau:
De functie vereist kennis die naar aard en niveau gelijkwaardig is aan een paramedische of technische opleiding op HBO-niveau (bijvoorbeeld Fysiotheraptie of Ergotherapie). Je hebt kennis van adaptatietechniek, aangezien je de opleiding Adaptatieadviseur hebt afgerond. Wanneer je kennis hebt van Microsoft Dynamics Navision is dat een pre, evenals productspecifieke kennis. Het is daarnaast een pluspunt wanneer je reeds ervaring hebt opgedaan binnen de hulpmiddelenbranche.

Wat bieden wij?
Je komt te werken in een omgeving waarin je écht van toegevoegde waarde kunt zijn voor andere mensen, een uitdagende en inspirerende werkomgeving waar ruimte is voor eigen ideeën en initiatief. Je ontvangt een marktconform salaris, en verder is de CAO Metaal & Techniek van toepassing. Om jezelf weer op te laden om 100% te geven, krijg je 25 vakantiedagen en 13 ADV dagen (op fulltime basis). Verder vinden wij de gezondheid en inzetbaarheid van onze medewerkers belangrijk, daarom dragen we bij in je fitness abonnement en bieden we mogelijkheden om te werken aan je eigen ontwikkeling (zowel op persoonlijk als professioneel vlak) door middel van intervisie, trainingen en opleidingen.

Interesse?
Nadere informatie kan opgevraagd worden bij Ko Henderiks – Manager Adviseurs (06-55397696).
Je sollicitatiebrief en CV kun je sturen aan: vacature@kerstenhulpmiddelen.nl

*** Acquisitie n.a.v. deze vacature wordt niet op prijs gesteld ***