logo-kersten
 

Accountmanager

Publicatiedatum 11/02/2019

Wij zijn op zoek naar:
Functie: Accountmanager
Fulltime/parttime: 38 uur per week (2 FTE)
Standplaats: Roermond

Bedrijfsinformatie:
Kersten Hulpmiddelenspecialist is gespecialiseerd in het adviseren, leveren en onderhouden van hulpmiddelen aan particulieren, gemeenten (WMO), zorginstellingen, zorgkantoren en zorgverzekeraars. We onderscheiden ons door de klant centraal te stellen, waarbij passie en cliëntbeleving centraal staan bij onze ervaren en betrokken medewerkers. Wij willen dat onze cliënten de zorg krijgen die ze mogen verwachten. Bovendien vervult Kersten een voortrekkersrol op het gebied van het herverstrekken van revalidatiehulpmiddelen. Kwaliteit, veiligheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid staan hierbij hoog in het vaandel. Kersten heeft circa 280 medewerkers met vestigingen in Heteren, Almelo, Nijkerk en hoofdkantoor in Roermond.

Doel van de functie:
De accountmanager is verantwoordelijk voor continuïteit van de relatie met de klant, zodanig dat prestatieafspraken nagekomen worden, commerciële kansen bij de klant benut worden en de verwachtingen van de klant overtroffen worden.

Werkzaamheden/functieprofiel:
Als accountmanager:

  • fungeer je als eerste aanspreekpunt voor de klant;
  • ben je, vanuit ondernemerschap, verantwoordelijk voor het opstellen en actueel houden van het accountplan en het realiseren van de hieraan gelieerde doelstellingen;
  • manage je de met jouw klant overeengekomen KPI’s (zoals bijvoorbeeld levertijden), blijf je hierover in contact met jouw klant en stuur je daar waar nodig tussentijds bij zodat doelstellingen behaald worden;
  • bespreek je knelpunten tijdig met jouw klant en zorg je ervoor dat deze opgelost worden;
  • signaleer je kansen en bedreigingen die van invloed (kunnen) zijn op KPI’s en anticipeer je hierop;
  • biedt je proactief concepten en aanvullende producten en diensten aan, hiertoe herken je koopsignalen bij jouw klant en speel je hierop in;
  • regisseer je onze dienstverlening en die van onze onderaannemers;
  • organiseer je productpresentaties, kennissessies en trainingen bij de klant zodat onze producten op de juiste manier gebruikt worden door de klant;
  • zorg je ervoor dat belanghebbenden (zowel bij jouw klant als binnen Kersten) op de hoogte zijn van de met jouw klant gemaakte afspraken en werkwijzen;
  • zorg je ervoor dat deze afspraken op de juiste wijze zijn vastgelegd in de daarvoor bestemde systemen;
  • je vertaalt data naar informatie, je helpt de klant rapportages te lezen en te vertalen naar verbeteracties.

Competentieprofiel:
Je bent een ondernemende, commerciële en communicatief vaardige netwerker, iemand die vanuit partnerschap met de klant samenwerkt zonder daarbij het belang van Kersten uit het oog te verliezen. Je hebt een hoge drive om te scoren en klanttevredenheid staat voor jou gelijk aan het overtreffen van de verwachtingen van de klant. Je bent in staat om op verschillende niveaus met de klant te communiceren en je hebt het vermogen om de belangen van de interne en externe stakeholders te verbinden en te managen. Je durft initiatief te nemen en je kunt genomen initiatieven operationaliseren. Pro actief zelfstandig aan de slag gaan binnen vooraf aangegeven kaders is voor jou de standaard.

Opleidingsniveau:
Je hebt een afgeronde HBO opleiding in commerciële richting en 3 tot 5 jaren ervaring in het opbouwen en onderhouden van klantrelaties vanuit een buitendienstfunctie, bijvoorbeeld als accountconsultant. Het sturen van salesactiviteiten op basis van KPI’s en het realiseren van salesdoelstellingen waren daarbij belangrijke peilers. Ervaring in het werken met CRM- en ERP-systemen en Microsoft Dynamics is een pre.

Wat bieden wij?
Naast een uitdagende en inspirerende werkomgeving, bieden wij een marktconform salaris en rechtspositie conform de CAO Metaal & Techniek. Daarnaast biedt Kersten een goed pakket aan arbeidsvoorwaarden, waaronder deelname aan een pensioenregeling, een tegemoetkoming in je fitnessabonnement en collectiviteitskorting voor diverse zorgverzekeringen.

Interesse?
Nadere informatie kan opgevraagd worden bij Eric Schonewille – Commercieel Directeur,
T: 06-51181729. Je sollicitatiebrief en CV kun je sturen aan: vacature@kerstenhulpmiddelen.nl

***Acquisitie n.a.v. deze vacature wordt niet op prijs gesteld